Posbıyık´ın gündeminde yine OYAK yönetimi ve Erdemir vardı

Karadeniz Ereğli Belediye Meclisi Ekim ayı toplantısının birinci oturumu 2 Ekim Çarşamba günü Belediye Başkanı Halil Posbıyık başkanlığında yapıldı.
Atatürk Kültür Merkezi Nikah Salonu´nda gerçekleşen toplantıda, gündemde bulunan Ereğli Belediyesi´ne ait bazı işletmelerin satış ve kiralanmasına ilişkin maddelerin görüşülmesinden önce gündem dışı konuşma yapan Posbıyık, OYAK Yönetiminin uygulamalarına tepki gösterdi. Belediyenin piyasaya 16 trilyon borcu bulunduğunu, ay sonları personel maaşlarını ödemekte zorluklar yaşadığına dikkati çeken Posbıyık, Erdemir´in cürufu denizi dökerek cinayet işlediğini, yaşanan kirlilikler nedeniyle kanser hastalarının sayısında artış yaşandığını anlattı.
Posbıyık konuşmasında şu ifadelere yer verdi:
"MAĞDUR EDİLİYORUZ"
Ereğli´de maalesef büyük bir sessizlik var. Ülkede büyük ekonomik sorunlar var. Bu bir tarafa ama Ereğli´de daha da büyük sıkıntılar var. Ereğli´de maalesef Türkiye´nin en önemli bölgelerinden birinin olmasına rağmen Kdz. Ereğli Belediyesi sınırları içerisinde Erdemir gibi dev bir sanayi bölgesi olmasına rağmen burada mağdur edilmeye çalışılıyoruz. Uzun zamandır Ereğli büyük bir baskı altında. Sanayicisi de Ereğli Belediyesi´de büyük baskı altında.
"YENİ TÜR KANSER VAKALARI VAR"
Ereğli´deki işsizlik giderek artmaya başladı. Çünkü birileri Ereğli´de işsizliği teşvik eder gibi bir noktaya gitmeye başladı. Maalesef bu konuları gündeme getiren de yok. Ne milletvekilleri ne sivil toplum örgütleri ne ilçe başkanları. Ereğli göç vermeye başladı. Sadece işsizlik yönünden değil sağlık noktasında da büyük problemler yaşanıyor. Dikkat ediliyorsa 2 günde bir kanser belirtisi, yeni türde kanserlerin Ereğli´de var olduğunu duyuyoruz.
"OYAK BİZİ HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRATTI"
Erdemir bizim için çok önemli, önemsiyoruz. Erdemir
yabancıya gitmesin diye bir kaygımız vardı, milli bir şirketimiz aldı diye
sevindik. Halkımızı korur, güzel şeyler verir, zehirlenmeleri önler, çevreye
zarar vermez dedik. Ama hayal kırıklığı yarattılar. Şimdi vatandaşın arasında
geziyorum. ´Bizi mahvettiler, Ereğli´den işçi almıyorlar, yeni şirketler
kurdular başka şirketleri batırmaya başladılar. Keşke yabancı bir firma alsın´
demeye başladılar. Bu çok üzücü bir olay ama bunu biz yapmadık. OYAK Yönetimi
yaptı. OYAK durmadan yeni şirketler kuruyor. Esnafın ellerinden işleri aldılar.
Bir sürü sanayicimiz var.
Bu OYAK yönetimi ne yapmak istiyor? Amacı ne? Hava kirliliği had safhada. Sabah erken kalksınlar sarı dumanın nereye gittiğine baksınlar. Daha önce kirlilik ölçüm merkezini kurmuştuk, geçtiğimiz yönetim onu da Erdemir baskısıyla kaldırdılar. OYAK baskı yapıyor çünkü Ereğli halkını kuzu gibi görüyorlar.
"ÇAKIR´A TEŞEKKÜR EDİYORUM"
İlçe Başkanlarına teşekkür ediyorum. Fatih Çakır bizi bir araya getirdi. İlk defa OYAK yönetim kurulu başkanı ile görüşelim dedik. Cumhurbaşkanı ve yanındaki hükümet yetkilileri ile görüşelim ondan sonra da artık eylem zamanı geldi eyleme geçelim dedik. Fatih Çakır´a görev verdik, randevu alması için. Bizim için OYAK yönetim kurulundan randevu talep etti. İsimlerimizi istediler, 6 ay önce gönderdik. 6 Aydır bize randevu vermediler. Ereğli halkının temsilcilerini adam yerine koymuyorlar. Bizi adam yerine koymayanı biz de adam yerine koymayız. Açık ve net konuşuyorum. Öyle büyük adam falan da tanımıyoruz. Bugüne kadar sustuk, oradan randevu talep ettik şimdi hükümet tarafından isteyeceğiz. Şimdi eylemlere geçeceğiz, tek başıma da kalsam eylem yapacağım. Ereğli´yi soyanlar benim konuşmamı istemiyorlar. Bundan sonra susmak yok, Ereğli halkı için konuşacağım.
AYLIK 400-600 BİN LİRA VERGİ VERİYORDU
Erdemir 40 yıldır elektrik hava gazı tüketim vergisi verir. Bu 400-600 bin lira arasındadır her ay. Ereğli Belediyesi yatırımlarının tümünü bu gelen paradan yapar. Geçtiğimiz dönemde 12´nci ayda seçimden önce bu para Anayasa Mahkemesi´ne müracaat etmişler ve bu parayı iptal etmişler. İptal edemezler ama geçtiğimiz yönetimle anlaşmışlar ve belediye savunma yapmamış. Gizli kapılar arkasında bir şeyler olmuş, ne konuşulduysa günahı boynuna.
"400 TANE FAZLA ADAM VAR"
Zaten 400 tane fazla adam var belediyede. Şuanda 16 trilyon lira sadece piyasaya borcumuz var. Türkiye´nin en zengin belediyesiydi şimdi Türkiye´nin en fakir belediyesi. Sadece 16 trilyon lira piyasaya borcu var 49-50 trilyona indirdik genel borcu. Hareket edemiyoruz, ay sonlarını maaşları öderken zorlanıyoruz. 3 Tane adam atsan velvele kopuyor. Partici gibi davranmıyoruz. AK Parti´nin gençlik, kadın kolları başkanı da kızı çoluk çocuğu da çalışıyor. Adam gibi olanı tutuyorum. Adam gibi olmayanı siyaset yapanı da atarım. Ben Ereğli´yi kurtarmaya geldim. Sokakta yapılan dedikodular falan ben aştım. Ereğli elden gidiyor. Lösemi hastalığı kanser hastalığı iyice arttı. Cevher tozları balkonunuzda. Sadece balkona değil ciğerlerinize giriyor.
"DEMOKRATİK HAKLARINI ARAYAMAYAN BİR HALK"
Açık ve net konuşuyorum. Bizim 500 bin lira paramızı
kestiler. Türkiye´de bütün fabrikalarda bu para ödeniyor. Türkiye´de ödenmeyen
tek yer Kdz. Ereğli. Kuzu gibi bir halkı var, iyi insanları var, demokratik
haklarını aramayan bir halk. Özel endüstri bölgesi diye de bir hikaye
uydurdular. Buradan bazen eski milletvekillerini harekete geçirmişler.
OYAK yöneticilerine ve ortaklarına sesleniyorum. Böyle yağma yok, bizim sırtımızdan para kazanamazsınız. Bizim sağlığımızla oynamaya hakkınız yok. Ereğli hudutları içerisindesiniz. Beraber yaşamak zorundayız. Karabük gibi sosyal sorumluluklarınızı bilmeniz lazım. Yüksek fırını tamir etmiyorlar, sık sık iş kazası şehitleri veriyoruz. Suyunu çıkarıncaya kadar kar ediyorlar. Kar edip yukarıya ortaklarına geniş kar dağıtıp yerlerinde kalmaya çalışıyorlar.
"CÜRUF DENİZE DÖKÜLÜYOR"
Biliyorsunuz cüruf çok büyük tehlikedir. Deniz suyuna karıştığı zaman tehlikedir. Erdemir sürekli olarak denize cüruf döküyor. İçeride kocaman cüruf dağları var. Bunların nakliye ile herhangi bir yere gittiğini duydunuz mu gördünüz mü? Bunların hepsi denize dökülüyor, deniz hayatı yok ediliyor, zehirleniyor. Bunların kırma eleme tesis lisansı yok. Buna rağmen hem kırma ve hem eleme yapıyor. Çevre İl Müdürlüğü halktan yana mı Erdemir´den yana mı, anlamış değiliz. Denize dökmeleri felakettir, cinayettir. Bugüne kadar bir ÇED raporu almadılar. Bunların hepsinin raporu alınması lazım.
"İÇME SUYUNU KESERİZ DİYORLAR"
Kızılcapınar´da HES yapmak istiyorlar. Tabiki yapsınlar,
elektrik üretimi olsun, destekliyoruz. Kızılcapınar Barajı´nda Ereğli
Belediyesi´nin yüzde 29 içme suyu yüzde 11 kullanma hakkı var, yüzde 49´da
Erdemir´in suyu var. Bizi muhatap almıyorlar. Bakanlıktan ihaleye çıkıyorlar ve
bu ihalede ihaleye girecekler yüzde 49 hakkı olan Erdemir´den onay almak
zorunda ama bizden almadılar. Burada enerji üreteceksen Ereğli Belediyesi´ne de
katkısını vereceksin. Acınacak bir durum var maddelerden biri diyor ki sonra
yandım Allah diye kimse bağırmasın kimse. Ben bugün varım yarın yokum. Eğer
kuraklık olursa öncelikle içme suyu kesilir diyor, endüstri devam eder diyor.
Kuraklık vukuunda içme suyu kesilir, elektrik üretilecek su kullanılır diyor.
Bu anayasada yaşam hakkı vardır. Su hakkı kesilebilir mi? Yarın kuraklık
olduğunda içme suyu kesilecek elektrik enerjisi üretilecek. Uyarıyorum, bize
inananlar eylemlere hazır olsunlar, Ereğli´yi ayağa kaldırıyoruz"
Gündemdeki maddeler ilgili komisyonlara havale edildi.
Gündem maddeleri arasında bulunan aralarında Çilek Kafe´nin de bulunduğu Ereğli Belediyesi´ne ait bazı işletmelerin satış veya kiralanmasına ilişkin gündem maddesi 3 Ekim Perşembe günü gerçekleşecek 2. oturumda ele alınacak.

YORUMLAR
İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler
Demirtaş, OYAK´ın düzenlediği toplantıyı değerlendirdi
3.12.2019 10:43 3300CHP Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş, Ereğli’de yapılan ve OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem’in davetlisi olarak katıldığı toplantını...
OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem geliyor
29.11.2019 12:52 6504Bünyesinde ERDEMİR’inde bulunduğu OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem’in Ereğli’ye geleceği öğrenildi. OYAK Genel Müd&uu...
Erdemir ve Ereğli´nin zirvesinden sıcak temas
6.4.2019 00:00 2581Erdemir Genel Müdürü Salih Cem Oral, Kdz. Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık´ı makamında ziyaret ederek ‘hayırlı olsun´ temennisinde bulundu. 31 Mart seçimlerinde K...
Son Eklenen Haberler
ŞAHİN ÖREN’E SON GÖREV
27.6.2026 15:44 90Geçirdiği kalp krizi sonucu 61 yaşında hayata gözlerini yuman Türk Eğitim-Sen Zonguldak Şube Başkanı ve Türkiye Kamu-Sen İl Temsilcisi Şahin Ören, Kara...
AKM’DE ART ROTA SERGİSİ
27.6.2026 15:28 113Karadeniz Ereğli’de iki öğretmenden resim dersleri alan öğrencilerin bir buçuk yılda ortayla koyduğu yüzlerce eser, Atatürk Kültür Merk...
DİJİTAL PET/BT SİSTEMİ
27.6.2026 14:47 94Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN) Hastanesi, sağlık hizmetlerinde teknolojik altyapısını güçlendirmeye yönelik yatırımlarına bir yenisini dah...
GMİS MERKEZ SERVİSLERİ ŞUBESİ GENEL KURULU
27.6.2026 13:43 105Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Merkez Servisleri Şubesi’nin 13’üncü Olağan Genel Kurulu, 27 Haziran 2026 tarihinde GMİS Şemsi Denizer Salonu&r...
UZMANLARDAN KAPSAMLI ARICILIK EĞİTİMİ
27.6.2026 11:33 147Düzce Üniversitesi Arıcılık Araştırma Geliştirme ve Uygulama Merkezi (DAGEM), Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen "Arı Akademisi"...
Motosiklet sürücüsü hayatını kaybetti
27.6.2026 11:10 634Bartın'da motosiklet ile otomobilin çarpıştığı feci kazada ağır yaralanan genç motosikletli hayatını kaybetti. İnkumu istikametine seyir halinde 20 yaşındaki Ceyh...
Otomobilin çarptığı ayı tüneli birbirine kattı
27.6.2026 10:50 248Karabük'te otomobilin çarptığı ayı, tünelde başlayıp dere yatağında sona eren operasyonla ekipleri saatlerce peşinden koşturdu. Uyuşturucu iğnelere rağmen uzun ...
İŞ VE SİYASET DÜNYASI BU NİKAHTA BULUŞTU
27.6.2026 10:31 292Karadeniz Ereğli’de AK Parti Gülüç Beldesi Belde Başkanı İsmail Yılmaz-Melek Yılmaz'ın kızı Fatmanur ile Hüseyin & Sakine İbrahimbaş'ın oğlu Murat...
KARNE SEVİNCİNE ANLAM KATAN ZİYARET
26.6.2026 16:09 2692025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı’nın sona ermesiyle birlikte Kdz. Ereğli’de binlerce öğrenci karne heyecanı yaşadı. Bu eğitim-öğretim yılında ilçed...
EREĞLİ BELEDİYESİ AŞURE PAYLAŞTI
26.6.2026 16:01 171Karedeniz Ereğli Belediyesi geleneksel hale getirdiği aşure dağıtımını bu yılda Hicri yılın ilk ayı olan Muharrem ayında yaptı. Bolluk ve bereketin ifadesi, paylaşım ve şük...




















